Over mij

Huub Lomans is mijn naam en sinds 2001 ben ik werkzaam als academisch geschoold psycholoog en sta geregistreerd als Psycholoog NIP. Bij alles wat ik doe staan voor mij twee aspecten centraal: eigen verantwoordelijkheid en de wil tot zelfreflectie. Zonder deze zal een verandering niet beklijven en dat vraagt om keuzes durven maken.

 

Confronterend en directief kenmerkt mijn handelen; ik ga snel naar de kern. Het leven heeft me 'de voetjes op de grond' gezet: nuchter en realistisch. Samen met mijn vrouw hebben we 3 kinderen en we staan actief midden in de samenleving. Naast mijn passie voor menselijk gedrag en de psyche sport ik graag en pluk op bourgondische wijze het leven.

 

Als psycholoog ben ik me door de jaren heen steeds meer gaan verbazen over hoe mensen vastzitten en vast gehouden worden in de geestelijke zorg doordat ze als patiënt benaderd worden. Ik wil mensen graag helpen inzicht te krijgen in hoe hun brein werkt en hoe ze hebben leren om te gaan met wat het leven van hen gevraagd heeft en vraagt. Ik leg hierbij dan ook vooral niet de nadruk op diagnoses en behandelprotocollen maar op het snel komen tot de kern van problematiek.